Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
20.03.2008 13:51 - Приказка за двама братя
Автор: bella2008 Категория: Лични дневници   
Прочетен: 2096 Коментари: 1 Гласове:
1



Ако изоставите цял затвор затворници на враждебен пустинен остров някъде в Пасифика и се отбиете 200 години по-късно, как мислите ще ви посрещнат оцелелите? Правилният отговор е: С „G’day, mate!”, което е най-австралийската езикова визитна картичка и в много свободен превод на варненски може да е нещо като: ”Д’бър ден, аверче!”. На пловдивски ще звучи като „Д’бър ден, майна!”   Това е големият брат. Според както ни го представя малкият. Незлобливо и по братски. И с известен респект към по-старшия.   Баткото, обаче е по-грубиян и описва братчето си така: ”Те там в Нова зеландия имат 60 милиона овце и 4 милиона от тях си мислят, че са хора.” Без злоба, но с чувство за неоспоримо превъзходство.   От двете страни на Вадата ( братята така викат галено на Тасманово море) може да се нагледаш на овце и да се наслушаш на семейни подмятания и братски шегички, гравитиращи все около простодушието, наивитета и необичайната сексуална ориентация на малкия брат (става дума за овцете, да не си помисли някой нещо друго) и арогантната безскрупулност (и криминално минало) на хитрягата - големия брат.   Няма сега тук да разказвам киви - ози вицове. Интернетът е пълен с тях, за който се интересува. Обаче сред стотиците подмятания и шегички на австралийска тематика, с които разни добронамерени особи задръстват пощенската ми кутия откакто съм пристигнала, една е много показателна за озитата. И ми се иска да я споделя.   Ще се опитам да предложа смислен превод на български, но с уговорката, че е свободен до разюзданост. Който не е доволен от резултата може да си чете в оригинал тук: www.gettingdownunder.com/2007/11/08/aussie-tourist-all-your-questions-answered/   Според легендата придружваща и-мейла ( който междувпрочем циркулира из Интернет от доста време), това са въпроси на чуждестранни туристи, зададени на официалния правителствен уеб-сайт на Туризъм Австралия и отговорите на служителя, отговарящ за връзки с потребителите. Дали е истина не знам. Но откакто имах шанс да общувам с озита съм склонна да вярвам. Много се доближава до историите, които съм чувала от кивитата.   И така:   Въпрос: Духа ли изобщо в Австралия? Никога не съм виждал по телевизията да вали в Австралия. Как растат растенията? ( Великобритания)   Отговор: Ние внасяме растенията напълно отгледани и израстнали, после ги гледаме как умират. *** Въпрос: Ще мога ли да видя кенгура на улицата? (САЩ)   Отговор: Зависи колко ще пиеш. *** Въпрос: Искам да направя пешеходен преход от Пърт до Сидни – мога ли да следвам железопътната линия (Швеция)   Отговор: Разбира се, това са само 3000 мили, носи си много вода.   Въпрос: Има ли банкомати в Австралия? Може ли да ми изпратите списък на всички банкомати във всички големи градове? (Великобритания)   Отговор: От какво умря последния ти слуга?   Въпрос: Може ли да получа информация за хипопотамските надбягвания в Австралия? (САЩ)   Отговор: Аф-ри-ка е големият триъгълен континент на юг от Европа. Ав-стра-ли-я е този големият остров в средата на Тихия Океан, където няма...о, забрави. Да, разбира се, хипопотамските надбягвания са всеки вторник вечер в Кинг Крос. Ела гол.   Въпрос: Накъде е север в Австралия? (САЩ)   Отговор: Обърни се на юг и после зе завърти на 180 градуса. Свържи се с нас, когато пристигнеш, за да ти изпратим допълни указания за посоката.   Въпрос: Мога ли да си нося прибори за хранене в Австралия? (САЩ)   Отговор: Защо? Просто яж с пръсти като нас.   Въпрос: Може ли да ми изпратите програмата на Хора на Виенските Момчета? (САЩ)   Отговор: Авст –ри-я е тази малка страна в Европа, на границата с Гер-ма-ни-я, която...о, забрави. Да, разбира се, Хорът на Виенските Момчета пее всеки вторник вечер на Кингс Крос, точно след хипопотамските надбягвания. Ела гол.   Въпрос: Има ли супермаркети в Сидни и има ли мляко по магазините през цялата година? (Германия)   Отговор: Не, ние сме миролюбива цивилизация на вегани ловци-събирачи. Млякото е незаконно.   Въпрос: Моля изпратете ми списък на медицински центрове в австралия, които разполагат със серум против ухапване на Гърмяща змия. (САЩ)   Отговор: Гърмящата змия живее в А-ме-ри-ка, откъде си ТИ. Всички австралийски змии са абсолютно безвредни и са много подходящи за домашни любимци.   Въпрос: Имам въпрос за едно известно австралийско животно, но му забравих името. Нещо като мечка и живее по дърветата. (САЩ)   Отговор: Казва се Падаща Мечка. Наричат ги така, защото падат от каучуковите дървета и изяждат мозъците на тези, дето се разхождат под тях. За да ги държиш на растояние може да се напръскаш обилно с урина преди разходка – миризмата ги плаши.   Въпрос: Аз съм производител на нов продукт – извор на младост. Можете ли да ми кажете къде в Австралия бих могъл да го продавам? (САЩ)   Отговор: Навсякъде, където се събират големи груми американци.   Въпрос: Можете ли да ми кажете къде в Тасмания популацията на жени е по-малка от мъжката? (Италия)   Отговор: Да, в гей-баровете.   Въпрос: Празнувате ли Коледа в Австралия? (Франция)   Отговор: Само на Коледа.   Въпрос: Мога ли да говоря английски на повечето места в Австралия? (САЩ)   Отговор: Да, но първо трябва да го научиш.         Да-а-а. Значи аз извадих голям късмет, че още не са ме наругали. Вчера като се опитах да си платя автобуса с нумизматичната колекция, която обичайно се търкаля на дъното на чантата ми – предимно новозеландски и тук-таме няколко австралийски монети, и леличката веднага ме хвана в опит за финансова измама. „Тия пари не са наши” – ми казва достолепната дама и ми връща около половината от трите кила цветни метали, които съм изсипала в шепата й (пък аз бях толкова сигурна, че съм й дала точно). Аз, с физиономия на пълно недоумение, започвам да оглеждам набедената фалшива валута (един вид – сигурно са ме отвлекли извънземни докато съм спяла и са ми набутали тия неземни жетони, не виждам никакво друго обяснение) докато всъщност събирам смелост да предложа плащане с петдесетдоларова банкнота за нещо, което струва $2.50. И докато се дзверя, с потрес установявам, че някои монети дори нямат номинал – от едната страна е до болка познатият портрет на кралицата, но от другата вместо число се кипри някаква безформена бучка, би могло да е много малко изображение на Австралия, но може също и да е грозна шапка, при сумрака в автобуса ми е трудно да съм по-специфична. Едно, обаче е сигурно – такава новозеландска монета няма. И освен, ако не са ме наистина отвличали извънземни, остава да е австралийска. Дръзвам да я предложа отново на лелчето. При повторна инспекция служителката на транспорта припознава повечето от вече отхвърлените монети и даже изкарва, че съм й била дала в повече. Пътниците в автобуса нервничат, желаещите да се качат – също, така че аз лицемерно премълчавам истината и се оставям да бъда въвлечена в измама с фискални знаци по неволя. Извинявам се с половин уста, избягвам страхопъзльовски справедливия укоризнен поглед и сядам възможно най-далече от него. Работата е там, че на двамата братя даже монетите им са абсолютно едни и същи – с еднакъв размер и цвят, с една и съща кралица и с много подобни изображения. Единствено животинските видове са различни – кивита и гекота по парите в НЗ и кенгури и змии в Ози. Има само една съществена разлика – австралийският 1 долар е идентичен с новозеландските 2 долара и обратно. Та така прецаках неумишлено високоуважавания куинсландски транспорт с цял долар.   Стискайте ми палци да остана неразкрита, че както съм се изнежила душевно след петгодишно общуване с добродушния, щедър, незлоблив, овцелюбив малък брат, не знам дали ще съм в състояние да понеса сарказма на големия.   П.П. Останалите кивешки пари ги изрових от всичките си джобове, чанти и тайни ъгълчета и ги скрих в шкаф. Да не ме вкарват в изкушения.      



Гласувай:
1



1. анонимен - Iskame oshte!
23.03.2008 00:28
Bravo,Ize!Lichno za men takiva statii sa mnogo udachni za hora,koito iskat da znaqt kak sa neshtata ot jivota pri "dvamata bratq".Chudesen sravnitelen analiz.Pishi za vsichko,kakvoto i da napishesh se chete s lekota i vazhita!
Sonya
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: bella2008
Категория: Лични дневници
Прочетен: 737551
Постинги: 111
Коментари: 415
Гласове: 690
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930